Mon Sep 09 2024

Elu PR agentuuris vs golfiväljakul: 9 aastat agentuurielu viis tiimi golfidemole, kus selgus üllatavalt palju sarnasusi

Optimist Public tähistab septembri esimesel nädalal üheksandat tegevusaastat ning traditsiooniliselt tähistatakse tiimiga seda põneva ühistegevusega.
Seekord viisid agentuuri partnerid Peeter ja Mari-Liis tiimi tutvuma enda meelisala – golfiga. Suviselt sooja päeva jooksul Jõelähtme golfiväljakul selgus, et agentuuritöös ning golfimängus on üllatavalt palju sarnasusi – strateegilisest tööst tehnilise teostuseni ning meeskonnatöö ja individuaalse vastutuse võtmiseni.
Üheksa tegevusaasta täitumise puhul toome välja üheksa tähelepanekut, mis PR agentuuri ja golfielu ühendavad:

 

1. Strateegiline planeerimine
Golfimängus on esmatähtis mänguplaan nii igale rajal kui ka terviklikult kogu mängule, kus iga lööki kavandatakse põhjalikult, võttes arvesse distantsi, tuule suunda, pinna kallakut jpm. Samamoodi on kommunikatsiooniagentuuri töös nii pikaajalised kui projektipõhised strateegiad, igat kampaaniat või sõnumit planeeritakse hoolikalt, arvestades sihtrühmi, konteksti ja meediume.

 

2. Fookus ja keskendumine
Golf nõuab maksimaalset keskendumist igale löögile. Väiksemgi tähelepanu hajumine võib soorituse rikkuda. Kommunikatsiooniagentuurides on pidev fookuse hoidmine projektide ja klientide eesmärkidele täpselt sama moodi kriitilise tähtsusega.

 

3. Täpsus ja täpselt ajastamine
Golfis on oluline täpsus nii löögijõu, -tehnika kui ka -suuna osas. Kommunikatsioonis on sõnumi täpsus ja õige ajastus võtmetähtsusega – õige sõnum õigel ajal õigesse kohta.

 

4. Järjepidev treenimine ja arendamine
Golfimängijad treenivad pidevalt, et oma tehnikat täiustada. Samamoodi peab kommunikatsiooniagentuur olema pidevas arengus – õppides varasematest kogemustest, uutest trendidest, võttes kasutusele uusimaid tehnoloogiaid ja meetodeid.

 

5. Paindlikkus ja kohanemisvõime
Golfiväljakul muutuvad tingimused pidevalt: 18 rajal läbimisel 4-5 tunni jooksul võid kohata nii kuumavat päikest, äkilist vihmahoogu, tormituult või isegi rajale sattunud metsloomi. Kommunikatsioonitöös võid tulla tööle plaaniga A, aga päeva lõpuks peab olema ka toimiv plaan D. Pidevas arengus on nii inforuum, klientide ootused, projektide sisu, tarbijakäitumine kui paljud teised karakteristikud.

 

6. Kannatlikkus ja suhtumine
Nii golf kui ka kommunikatsiooniprojektid nõuavad kannatlikkust ja pühendumust. Kiireid lahendusi ja lühiajalisi tulemusi võib küll jooksvalt saavutada – nt sooritades ühe raja ideaalset. Mängu võti ja võit peitub pikaajalises tegevuses ja koondtulemuses, milleks on vaja stabiilsust.
Mineviku tulemused ei ole alati seotud tuleviku tootlusega – vajalik on järjekindlus, analüütilisus ning kogemustest õppimine. Üks ebaõnnestunud tegevus ei tohi rikkuda kogu mängu ning iga järgmine rada või päev on uus võimalus suurepäraseks soorituseks. Oluline on suhtumine!

 

7. Inimsuhted ja konfliktide lahendamine
Nii golfis kui ka kommunikatsiooniagentuuris on inimsuhted olulised ja tihedalt seotud eduga. Golfis peavad mängija ja caddie, treener või meeskonnaliikmed omavahel hästi läbi saama, sest efektiivne ja avatud suhtlus aitab saavutada paremaid tulemusi. Mänguseltskond, kellega ca 4 tundi väljakul veedetakse võib mõjutada oluliselt mängu tulemust. Kõrge eetiline tase, usalduse loomine ja hoidmine ning eelkõige aus mäng on golfi aluseks. Sama kehtib agentuuritöös. Koostööd ei saa teha, kui väärtuskaala ja eetilised põhimõtted ei kattu.

 

8. Riskide hindamine
Golfis tuleb igal rajal hinnata riske ja valida vastavalt sellele strateegia, näiteks kas minna täispangale ning riskida pika aga ebatäpsema löögiga või püüda vähemambitsioonikat tulemust mitme lühema ja selle võrra täpsema löögi valimisega. Kommunikatsiooniagentuurides tuleb pidevalt teha riski- ja tasuvusanalüüse, otsustades, milliseid turundustaktikaid kasutada ja millistesse projektidesse aega ja energiat investeerida. Võtta riske nii hangetes kui ka projektide elluviimisel.

 

9. Meeskonnatöö ja koostöö
Kuigi golf võib tunduda vaid individuaalne spordiala, toetavad mängijat nii sõbrad, mängukaaslased, treener jt. Sageli mängitakse ka meeskondlikku tulemust arvestavaid võistluseid. Ka kommunikatsiooniagentuuris on edu tähtsaimaks aluseks meeskonnatöö, kus oma roll ja vastutus on igal tiimiliikmel ning igaühe panus on oluline eesmärkide saavutamisel.

 

 

Aitäh Optimist Publicu inimesed – nii need, kes on meiega koos 9 aasta jooksul kasvatanud ja väljakutseid ületanud, kui need, kellega saame vastu minna kümnendi täitumisele!

 

Head uut kommunikatsioonihooaega!

 

SHARE

Recommended